16/07/2013

עצמאי מתחיל בתחום המחשוב? - 2 טיפים שיעזרו לך


יצירת הצעת מחיר וניהול חשבונות וחשבוניות בצורה מקצועית ומסודרת, איך?

לפני כמה זמן ביקשו ממני בפעם הראשונה בחיים לכתוב הצעת מחיר, הייתי מאושר עד השמיים, ישר רצתי לספר לבת זוגי, וכולי מאושר וחולם כבר על חתימת החוזה עם הלקוח..

שניה אחרי זה שמתי לב שאין לי שמץ של מושג איך כותבים הצעת מחיר, הכוונה היא לאיך היא אמורה להיראות על ידי מישהו שהוא רציני, ולא סתם טכנאי מחשבים מהחנות של ישראל ישראל בקצה העיר, אז חיפשתי וחיפשתי, תוכנות לניהול חשבונות, אתרים לניהול חשבונות, טיפים לניהול חשבונות, בקיצור חיפשתי תשובה לשאלה המעצבנת איך נראית הצעת מחיר לעזאזל?

אם תנסו לעשות חיפוש של "איך נראית הצעת מחיר?" בגוגל, תקבלו הרבה מאוד תשובות, אבל אין אפילו תשובה אחת שאומרת איך זה תכלס אמור להיראות, אז פניתי לחברים, והורדתי כמה תוכנות שהרסו לי את הבריאות, וגרמו לי לשבור את הראש, אבל היו גם כאלה שהצילו אותי, יותר נכון, הייתה אך ורק אחת כזאת.


אם אתם בעניין של לפתוח תיק במס הכנסה ומע"מ התוכנה הזאת בשבילכם, אם אתה לא בקטע התוכנה הזאת בשבילכם גם כן :).

תוכנה בשם Clarity: - הורדת התוכנה

היא עושה בדיוק את מה שאתם רוצים, ניהול חשבונות, הצעת מחיר, הוספת מע"מ חישוב של הוצעות והכנסות וכד',

התקנת התוכנה אגב היא מאוד פשוטה "next next" ולא יותר מזה, בהפעלה הראשונית, תקבלו את החלון הזה :



לאחר הפעלת התוכנה בפעם הראשונה מן הסתם תצטרכו ליצור את העסק שלכם, ולמלא את השדות "שם החברה", "כתובת", "טלפון" וכד', אל תדאגו הפרטים האלו לא ישלחו לאף אחד, אך הם כן יופיעו בהצעת המחיר שתיתנו ללקוח, אל תשכחו להגדיר את עלות המע"מ בפעם הראשונה מכיוון שלאחר התקנת התוכנה, המע"מ מוגדר על 17.5 אחוז, בסריקת התוכנה שעשיתי, ניתן לראות איך מבצעים את השינוי הזה.


איך ניתן ללקוח חשבונית אם לא פתחנו תיק במס הכנסה ומע"מ?

אז כן, יש אופציה לעשות את זה, והיא מתחילה להיות יותר ויותר פופולרית, הרי כולנו מכירים את המצב שבו מישהו מבקש מאיתנו לתקן לו את המחשב, או לבוא אליו לבצע עבודות מחשוב כאלו ואחרות בבית, או בכלל עבודות מכל סוג שאם לא ניתן עבורן קבלות, נהפוך למעלימי מס, אז מה שקורה בדרך כלל, הולכים ופותחים תיק במס הכנסה ומע"מ ומתחילים להדפיס חשבוניות שגם זאת עלות משל עצמה, ומצד שני לא תמיד יש לקוחות אז אנחנו לא ממהרים לעזוב את מקום העבודה, אז איך בעצם עושים "חלטורות" בצורה חוקית?

בתקופה האחרונה אני נותן שירות במכללה בצפון, ולא ממש בא לי להפוך להיות עצמאי כי עדיין אין לי מספיק לקוחות, מצד שני אני לא רוצה להגיע למצב שבו מס הכנסה יתחילו לברר מה קורה בחשבון הבנק שלי או מה קורה אצלי בבית וכמה מס העלמתי, ולמה בכלל העלמתי אותו?, אז חיפשתי פתרון יצירתי, ומצאתי חברה שנקראת "עצמאי שכיר", ומה בדיוק היא עושה?, את מה שאתם לא רוצים לעשות, תיאום מס, הוצאת חשבונית ללקוח, שליחת החשבונית ללקוח שלכם, וכל הכאב ראש הזה, שעבורו הם לוקחים 5% מכלל המחיר.

אני עובד איתם כבר 4 חודשים ולא היו לי בעיות כלל וכלל, יש ממש ניהול נוח, הלקוח יכול לשלם בשיק או במזומן, ואפילו בכרטיס אשראי.

איך מקבלים את הכסף עבור העבודה?
זה עובד בצורה מאוד פשוטה, במידה וקיבלתם שיק, הלקוח כותב על השיק "עצמאי שכיר" אתם מפקידים את השיק לחשבון, ולאחר תקופה של 3-4 ימים אתם מקבלים את הכסף ישירות לחשבון, ב 10 לחודש בכל חודש, אתם מקבלים תלוש משכורת לחשבון.

לאתר חברת עצמאי שכיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מגיב\ה יקר\ה תגובה היא דבר מקובל ביותר, ביקורת בונה גם כן, אם בכוונתך לפרסם, או לקלל, או סתם להגיב ולפוגע באחד ממבקרי הבלוג או כותב הבלוג, אתה מוזמן לחסוך ממני את ביזבוז הזמן במחיקת ההודעה שלך, ופשוט לא לכתוב אותה.

תודה :)