09/12/2014

מחשבולוגיה - איך להתמודד עם תקלות מחשב בקלות?

לשם שינוי החלטתי להשתמש בבלוג שלי בשביל לכיוון קצת שונה ולהסביר לכם בקצרה כיצד בעצם ניתן לפתור את התקלות שנתקלים בהן במחשב בלי שיש לכם ידע טכני ברמה של טכנאי מחשבים (יש מצב טוב שאפילו את הבסיס אין לכם ואתם קוראים את המדריך הזה אז אל תפסיקו - למה? כי הוא גם בשבילכם :) ) ואתם נתקלים בתקלות כאלה ואחרות ולא כל כך יודעים מה לעשות.. תאמינו לי שאני בטוח שהדבר הראשון שאתם עושים זה להילחץ..

תאמינו לי אם אגיד לכם שאין לכם סיבה להילחץ? - לפני כמה זמן שאלתי את אבא שלי למה הוא לא מנסה לעשות משהו לבד במחשב שלו הוא ענה לי "שמע אני מפחד להרוס" - עניתי לו את מה שאני עונה להרבה מאוד אנשים בגיל שלו (אבא שיחיה עד 120 כבר בן 65..) מהסיבה הפשוטה, ה"להרוס" שאנשים מהסוג של אבא שלי מדברים עליו הוא כל כך פשוט ומינורי שגם כאלו שאין להם ידע טכני יצליחו "לתקן" ללא שום בעיה - כמובן שיש יוצא דופן אבל הסיכוי הוא מאוד קלוש.

אז איך בעצם פותרים תקלות במחשב או מתמודדים עם תקלות במחשב? - "אל תגיד לי גוגל, אני יודע לבד"

אני כמעט בטוח שכאשר הגיע אליכם טכנאי מחשבים לבית ראיתם אותו עם סוג של "תיק" ועם כל מיני מברגים ודיסקים למיניהם - נכון הרבה מאוד כלים של אנשי המחשוב הן תוכנות שעושות משהו שהאדם לא יכול.. הרבה מאוד מהפתרונות כמו שחזור חומר, תיקון דיסק קשיח, גיבוי וכד' מתבצע על ידי תוכנות שזה היעוד שלהן אני בטוח ששמעתם את המשפט הבא הרבה מאוד פעמים "מה הבעיה? יש תוכנה שעושה את זה" (היום כבר אומרים "מה הבעיה? יש אפליקציה לזה") אז הכל נשמע דיי פשוט אבל לא כך הסיפור :) (לצערי).

לפני שהומצא גוגל אנשים היו פותרים תקלות על פי ניסוי וטעיה ומעבירים מידע מאחד לשני וככה היו מפרסמים תקלות למיניהן בין החברים, היום כשיש את גוגל את יוטיוב, ניתן למצוא 99.9% מהתקלות באינטרנט עם הדרכה מוסרטת וכתובה שמאפשרת לאדם הכי פשוט לפתור את התקלות הכי מסובכות מבלי לדעת בכלל מה הוא עושה..

טוב נו אמרת גוגל - אבל מה מחפשים שם?

הרבה פעמים יצא לי להתקל במשפט כמו "אני יודע לחפש בגוגל אבל כשיש לי תקלה אני לא יודע מה לחפש" התשובה חברים הרבה יותר פשוטה ממה שאתם מתארים לעצמכם, נקח לדוגמא מצב שבו אתם לא יודעים לשנות את גודל התצוגה במחשב (מה שנקרא רזולוציה) אז מה עושים בעצם? עושים את הדבר הכי פשוט, הולכים לגוגל ורושמים שם את המשפט כפי שהייתם מתארים אותו לטכנאי המחשבים שלכם "איך לשנות רזולוציה במחשב?", האמינו לי שתקבלו גם מדריך כתוב לכל סוג מערכת הפעלה וגם מדריך מצולם מיוטיוב - הינה דוגמא לחיפוש:


אז מה הבנו עד עכשיו בעצם? את הדבר הכי פשוט שיש, גוגל מבין אותנו בשפה שלנו ויתרה מכך אני אספר לכם שאם אתם לא מוצאים את התקלה שלכם בשפה שלכם אפשר סתם לרשום מילים עם הסימן "+" ביניהם וגול יחבר אותם לבד, זאת אומרת שאם תרשמו "אוכל+מסעדה+קרובה+פתח תקווה" גוגל יחזיר לכם תשובה של מסעדה קרבה לפתח תקווה..

זכרו תמיד אם יש לכם תקלה ברכיב ספציפי במחשב או שאתם לא מצליחים לעשות משהו בסלולארי או אולי דווקא במשהו אחר בבית או בעבודה, דבר ראשון אם אתם מרגישים לחוצים, הרגעו קצת כל אחד מתמודד עם תקלות כאלה ואחרות בצורה שונה, יש כאלו שנלחצים יותר ויש כאלו שנלחצים פחות, אם אתם כאלה שנלחצים יותר, הרגעו מעט, שתו כוס מים התיישבו על כיסא המחשב ופתחו google ופשוט רשמו שם את התקלה שיש לכם במחשב או בסלולאר ברגע שיצוצו התוצאות אני מאמין שתתחילו להרגיש הרבה יותר רגועים :)   אל תשכחו יש הכל בגוגל.

ניקח דוגמא קצת יותר קשה "איך לשנות אות כונן במחשב?" - תוך שניה תקפוץ לכם תוצאה המתאימה בשבילכם בול. אל תפחדו לעשות חיפוש, אל תפחדו לצרף מילים, מה שמונע ממכם לפתור את התקלה הוא הפחד להרוס, אני יכול להגיד לכם שברגע שתפסיקו לפחד לא תהיה לכם שום בעיה ותעבדו מול המחשב עם הרבה יותר בטחון מכיוון שתדעו איך להתמודד עם תקלות כאלה ואחרות.

לא מצאתם תקלה על פי החיפוש במילים שלכם? חפשו בצורה קצת יותר מתוחכמת לדוגמא "איך משנים אות כונן במחשב?" או "מדריך לשינוי אותיות כונן במחשב" כמות האפשרויות היא לא מוגבלת וניתן לשנות אותה עד שתמצאו את מה שתרצו, אל תשכחו שניתן לחפש גם באנגלית, ברוסית, או בכל שפה אחרת שבא לכם, הדבר היחיד שיגביל אתכם זאת היצירתיות אם אין לכם את ההגבלה הזאת? עוד יותר טוב, האמינו לי שאתם תתפלאו כמה קל למצוא פתרונות לתקלות הכי קלות, ולתקלות הכי קשות ולא רק בתחום המחשוב, אני יכול להעיד שהיו מצבים שישבתי מול גוגל שעות בשביל לפתרות תקלה מאוד פשוטה - האינטרנט הוא האינציקלופדיה החינמית הכי טובה שיש והיא אצלכם בבית, אל תהססו להשתמש בה.

חשוב לי מאוד לבוא ולהסביר לכם שכל עוד לא יוצא לכם עשן מהמחשב אין שום סיבה לפחד, מבחינת תוכנה הכל ניתן לשחזר לקדמותו.. בחלק קטן מהמקרים באמת אין אפשרות שחזור אבל לרוב זה בספק, גולשים יקרים, חפשו בגוגל, תפתרו את התקלות שיש לכם בבית, עם הזמן הידע שלכם רק יגדל ואפילו לתמיכה של האינטרנט תפסיקו להתקשר מעבר לעובדה שהמוח שלכם יפתור תקלות במהירות הבזק ואני יכול להעיד על כך שפתרון בעיות כאלה ואחרות (לא רק בתחום המחשוב) נהיה לי הרבה יותר קל.

שתפו אותי וספרו לי כיצד אתם מתמודדים עם תקלות?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מגיב\ה יקר\ה תגובה היא דבר מקובל ביותר, ביקורת בונה גם כן, אם בכוונתך לפרסם, או לקלל, או סתם להגיב ולפוגע באחד ממבקרי הבלוג או כותב הבלוג, אתה מוזמן לחסוך ממני את ביזבוז הזמן במחיקת ההודעה שלך, ופשוט לא לכתוב אותה.

תודה :)