08/12/2014

איך אפשר לעבוד על הגלקסי מהמחשב?


באחד המדריכים הראשונים שלי הראתי לכם כיצד ניתן לשלוט על הגלקסי מרחוק בעזרת Team Viewer (קישור למדריך הקודם - כאן ) לצורך תמיכה מרחוק או סתם לצורך עבודה על המכשיר (כתיבת הודעות וכד') אך מאז עברו הרבה מאוד מים בנהר והינה היום אני אראה לכם אפליקציה חינמית בשם Side Sync.

האפליקציה הזאת מיועדת אך ורק לעבודה מקומית על המכשיר, זאת אומרת שאי אפשר להתחבר למכשיר דרך האינטרנט כפי שראינו במדריך ה"איך לשלוט על סמסונג גלקסי מהמחשב?" ומדובר בעבודה מקומית בלבד, אני חייב להודות שחיכיתי הרבה מאוד זמן עד שניתן יהיה לעשות את הפעולה הזאת ללא ביצוע Root (מה שמוכר בלשון העם כ"פריצה") למכשיר עצמו וניתן פשוט לחבר כבל ולעבוד על המכשיר בלי שום בעיה.

קיימות בשוק כמה וכמה תוכנות שעושות את העבודה של האפליקציה הזאת,  רובן הגדול (אלו שבאמת יודעות לעשות את העבודה כמו שצריך) מצריכות ביצוע של Root לטלפון מה שמאוד מאוד איכזב אותי כי אני אחד שלא עושה Root לטלפון ולצערי הרב הפתרונות מאוד לא פרודוקטיביים כפי שהיתי רוצה.. חלקן לא עובדות חלק, חלקן מצריכות כל מיני הגדרות שלא בא לנו להתעסק איתם אבל תוכנה מאוד פשוטה שתעשה את העבודה ב 2 לחיצות פשוט לא הייתה קיימת עד עכשיו.


כנראה שבסמסונג החליטו להרים את הכפפה וליצור תוכנה יעודית למכשירים שלהם, והינה היום אנחנו הולכים לדבר על ה Side Sync, אז מה זה בעצם ה Side Sync? התוכנה הזאת מאפשרת לנו לעשות את הדבר הכי נוח שאפשר... לעבוד על הטלפון שלנו מהמחשב, לענות להודעות, לגלוש ברשת, לעשות הכל חוץ מלשוחח.. מה שהופך את העבודה על המכשיר החכם שלנו למאוד מאוד נוחה ומאוד פרודוקטיבית, חשבו על זה, תוך כדי עבודה אתם עונים ל SMS, הודעות whatsapp, או כל דבר אחר שעד עכשיו היה מצריך ממכם לעזוב את העבודה ופשוט להתייחס לטלפון שלכם - מעכשיו הכל הולך להיות שונה.

עוד דבר מעניין שהאפליקציה הזאת יודעת לעשות הוא לעבוד עם המקלדת והעכבר שמחוברים לנו למחשב על הטלפון שלנו, תזוזה חדה ימינה "מחוץ" למסך תעביר את השליטה של העכבר והמקלדת בטלפון שלנו - אני יכול לספר לכם מנסיון שברגע שמחברים את המכשיר ועובדים איתו בצורה הזאת אתם תתחילו לשאול את עצמכם איך לא חשבו על תוכנה כזאת קודם.

"אני רק אניח את זה כאן" - ניתן לחבר את הגלקסי שלכם גם לטאבלט של גלקסי באותה הדרך - כן כן שמעתם נכון, התונה מאפשרת לעבוד על המכשיר שלכם ישירות מהטאבלט בדיוק באותה הדרך.

"אחרי שצחקנו - נעבור לחלק האומנותי"

אז קודם כל בשביל שהתוכנה הזאת תעבוד, המכשיר שלכם חייב להיות בעל אנדרואיד 4.4 ומעלה - איך יודעים איזה אנדרואיד יש לכם? נכנס להגדרות לאחר מכן נעבור ללשונית "עוד" ולמטה בתוך "אודות הטלפון" נסתכל  ב"גרסת Andorid"- אם יש לכם גירסה פחות מ 4.4 (KitKat) אז לצערי הרב לא תוכלו להשתמש ב Side Sync (כמובן אפשר לבדוק האם למכשיר שלכם יש עדכון זמין ובמידה ויש לכם מכשיר רשמי של סמסונג ניתן לעדכן דרך ה FOTA או ה Kies)


מכשיר שהוא לא בעל אנדרואיד קיטקט

מכשיר בעל גרסת קיטקט


אז אם ברשותכם מכשיר בעל גרסת אנדרואיד מסוג קיטקט, השלב הבא הוא להוריד את התוכנה למחשב,
ניתן להוריד את התוכנה מהאתר של סמסונג למחשב וגם לטלפון שלכם:
* אחרי שהורדנו את התוכנה למחשב, נצרטך להוריד אותה גם למכשיר הסמסונג שלנו מהלינק - הזה

לאחר שביצענו את ההתקנה במחשב ובטלפון נתחיל להתקין את התוכנה במחשב על ידי "Next Next" עד שנגיע לסוף,
ופשוט נפעיל את התוכנה, מה שיקפיץ במחשב את החלון הזה:



לאחר מכן נחבר את הטלפון עם כבל ה USB למחשב שלנו ונפעיל את האפליקציה בטלפון, כמה שניות לאחר מכן המכשיר יצוץ לכם על המסך..



אומנם אפשר לחבר את האפליקציה למכשיר עם WiFi אך כפי הנראה האפשרות הזאת עובדת אך ורק במחשב נייד מכיוון שהמחשב הנייד צריך לשדר אות למכשיר ולשמש כנקודת גישה.. והמחשב הנייח שלנו לא יודע לעשות את זה ולכן ניתן להתחבר רק עם כבל (אולי הסיפור של האלחוטי תופס אך ורק לטאבלטים.. שגם זאת אפשרות).

כאן החיים שלנו מתחילים להיות הרבה יותר נוחים, אם אתם לא רוצים לראות את הטלפון על המסך ורק רוצים לעבוד על המכשיר עם המקלדת והעכבר פשוט הזיזו את העכבר "מעבר" לצידו הימני של המסך ותוכלו לראות שהעכבר שלכם עכשיו עובד על מכשיר הטלפון שלכם וניתן להקליד עם המקלדת.


  • ניתן לעשות העתק הדבק מהמחשב למכשיר
  • ניתן להעתיק קבצים מהמחשב למכשיר ולהפך
לצערי הרב לא היה ברשותי טאבלט של סמסונג בשביל לעשות את הבדיקה הזאת אבל כפי הנראה ניתן לעשות את אותו הטריק.

להלן סיקור והדרכה אודות התוכנה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מגיב\ה יקר\ה תגובה היא דבר מקובל ביותר, ביקורת בונה גם כן, אם בכוונתך לפרסם, או לקלל, או סתם להגיב ולפוגע באחד ממבקרי הבלוג או כותב הבלוג, אתה מוזמן לחסוך ממני את ביזבוז הזמן במחיקת ההודעה שלך, ופשוט לא לכתוב אותה.

תודה :)