17/07/2013

איך כותבים תיק אתר?

מזל טוב, הגעתם למקום עבודה חדש, היום הראשון שלכם אחרי החפיפה, אתם מבסוטים מכל הדברים שהצלחתם להוציא ממשאבי האנוש, הוכחתם שאתם מתאימים למשרה מכלל המתמודדים, בקיצור עכשיו הגיע הזמן להראות מה תכלס אתם יודעים מכל הדברים שציינתם בקורות החיים..:)

אם הגעתם למקום מסודר, אז הבחור שהחלפתם רוב הסיכויים כבר עשה את העבודה השחורה, ואתם יכולים לעזוב את המאמר הזה, אבל לדעתי, אם הגעתם לכאן, סימן שגם המשרד, וגם ה Active Directory שלכם, נראה בדיוק כמו המחסן או ארון התקשורת, ואתם בבעיה, בדיוק בשביל זה יצרתי את המאמר הזה.

כאשר הגעתי למקום העבודה האחרון שלי, לא היה לי תיק אתר, כמובן שמי שביצע לי את החפיפה, לא זכר את הכל, והיו דברים שפספס, או שהייתי צריך לחפש מידע אצל הרבה מאוד אנשים בארגון, מה שהפך את העבודה להרבה יותר קשה, אילו היה מקום מרוכז שהיה עונה לי על שאלות בסיסיות של בעלי תפקידים, כתובות IP, נהלים וכד' החיים שלי היו הרבה יותר קלים והייתי יכול לבצע את העבודה שלי בצורה הרבה יותר טובה, אז פניתי לחברי הטוב Google, להפתעתי גיליתי שבאינטרנט קשה מאוד למצוא משהו בסגנון, ואין יותר מדי הסברים בנושא, אז החלטתי לכתוב לכם את המאמר הזה.

אז מה זה בעצם תיק אתר?
תיק אתר מרכז בתוכו מידע ארגוני, אודות הנפשות הפועלות, מהיכן אתה מזמין שירות, למי פונים במקרה תקלות מנהלה (אב בית, שומר, אחזקה וכד'), נהלי התקנות, נהלי בדיקות וכד', כאן כתבתי את כלל הדברים שלדעתי אמורים להימצא בתוך תיק האתר, כמו כן צירפתי לכם למטה תיק אתר לדוגמא שלפיו בניתי את תיק האתר במקום העבודה נוכחי שלי.

ליצירת תרשים ארגוני עם תבנית של Power Point ניתן להיעזר במדריך זה של Microsoft - לינק

מבנה חברה:
תרשים מבנה ארגוני, פרופיל עיסקי, טבלת אתרים, טבלת ספקים חיצוניים, משתמשי VIP, משתמשים, לינק לאתר הבית

אתרי משנה :
ביקור בסניפים, מבנה הרשת,מצאי באתרים, רשימת משתמשים.

תקשורת:
שרטוט של הרשת(VISIO ), שרטוט של הרשת (JPG ), קווי תקשורת, ספק אינטרנט, קונפיגורציה של נתבים, מצאי ציוד תקשורת, לינק לאתרי היצרנים.

שרתים :
טבלת שרתים ותפקידים

מערכות מחשוב :
סיסמאות, תצורת מערך הדואר( Viso ), תצורת מערך הדואר, VPN-Vsio, VPN-JPG, תחנות עבודה, DC-Vsio ,DC-
JPG ,Database-Vsio, Database--JPG, Database-List

מדפסות
איזה מדפסות, איפה ממוקמות, כתובות של המדפסות, סיסמאות לגישה, כתובות לממשקי ניהול, בעלי מדפסות אישיות, כמה מדפסות?, כמה מדפסות שחור לבן?, כמה מדפסות צבעוניות?, כמה מכונות משולבות?

אחסון
אחסון - ( Vsio ), אחסון - ( JPG), גיבויים(Vsio), גיבויים ( JPG), גיבויים פירוט 

אפליקציות:
אפליקציות באתר, אנשי קשר של בתי תוכנה, הוראות התקנה

סיכומי דיון :
תחקירי אירוע, מכתבי תודה, מכתבי תלונה, סקר אתר, סיכומי פגישות, סקר שביעות רצון, ISO, תכתובות.

רכש:
הצעות מחיר, הזמנות, תקציב, תוכנית עבודה.

נהלים ובדיקות:
נוהל בוקר, נוהל ערב, נוהל סוף שבוע, נוהל שבועיות, נוהל חודשיות, נוהל רבעוניות, נוהל חצי שנתיות, נוהל שנתיות.

נהלים :
נהלי תשתיות, נוהל פתיחת משתמש, נהלי גיבויים ושחזורים, נוהל גיבויים, נוהל החלפת קלטות, DRP, נוהל שחזור, נתונים, נהלי אבטחת מידע, נוהל התחברות מהבית, נוהל הקשחת שרתים, נהלי מרכז התמיכה, נוהל טיפול בקריאת, שירות, תרשים זרימה של קריאה, קריאה לגורם חוץ.

טפסים:
בדיקת תקינות התקנת שרת, צ'ק ליסט להתנקת מחשב, צ'ק ליסט להתקנת מדפסת רשת\מקומית, מערכות מרכזיות, OWA, אינטרנט בהנהלה, Action Base, הדרכת תורן, חיבור ספקים חיצוניים

שונות:
איזה הרשאות, מה הכתובת החיצונית, מי ה ISP, מה התחומי אחריות?, כמה VLANS, מי הפיירוול?, איזה פיירוול יש.

לנוחיותכם להלן תיק אתר לדוגמא מהגוגל דרייב שלי- להורדה




13 תגובות:

מגיב\ה יקר\ה תגובה היא דבר מקובל ביותר, ביקורת בונה גם כן, אם בכוונתך לפרסם, או לקלל, או סתם להגיב ולפוגע באחד ממבקרי הבלוג או כותב הבלוג, אתה מוזמן לחסוך ממני את ביזבוז הזמן במחיקת ההודעה שלך, ופשוט לא לכתוב אותה.

תודה :)